Hátfájások elkerülése az ülőmunka során

Az otthoni- és irodai ülőmunkát végzők körében az egyik leggyakoribb felmerülő probléma a hát-derék és nyakfájás.

Az alábbiakban bemutatjuk a legnépszerűbb módszereket, amelyekkel enyhíthetők a hátproblémák anélkül, hogy orvoshoz kelljen fordulnia.

Életmódváltás

Életmódváltás

Modern társadalmunk ülő életmódja óriási egészségügyi kockázatot jelent, ezért annak megváltoztatása a legjobb módja, hogy enyhítsük szenvedéseinket. Életvitelünk számos eleme inaktívvá tesz minket, gondoljunk csak bele: vezetés közben ülünk a munkába vezető út során, ülünk az irodában, majd ülünk, ha hazafelé jövünk és otthon is eltöltünk legalább 1,5-2 órát a TV előtt, vagy az asztalnál.



Az alábbi példák során átveszünk néhány olyan javaslatot, melyek betartásával sokat javíthat egészségtudatos életkörülményein, melyektől jobban fogja magát érezni a bőrében és egészségesebb lesz!


1. Munkahely

Mivel életünk nagy részét a munkahelyen töltjük el (és sok esetben sajnos ülve!), ezért egészséges életmódunk már a munkánk során elkezdődik! 

Az állóasztalok lehetővé teszik számunkra, hogy állva dolgozzunk, így aktívabbak lehetünk munkánk során és több kalóriát égethetünk el. Az Okosasztal.hu által forgalmazott elektromosan állítható magasságú íróasztalai, technológiailag fejlett, modern és ergonomikus kialakításúak, így tökéletesen illeszkednek ehhez a célhoz.

2. Szórakozás

Az egészségtudatos életvitelt nem feltétlenül kell feladjuk akkor, amikor szórakozunk. Ha pl. könyvet olvas vagy TV-t néz, ahelyett, hogy azt a kanapén feküdve tenné, vegyen egy állóasztalt, és végezze ezen tevékenységeket állva! Talán mindez furcsán nézhet ki első körben, de higyje el, az egészsége a legfontosabb!

Ahhoz, hogy objektíven lássa, mennyi időt is tölt el inaktívan egy nap, egy héten, stb., fogjon egy tollat és jegyezze fel egy héten keresztül minden olyan tevékenységet és a hozzátartozó időtartamot, amit ülve, vagy fekve végzett el, majd összesítse az adatokat.

Meg fog döbbenni a számok láttán.


3. Étrendi változások

3. Étrendi változások

Étrendünk megváltoztatása is óriási hatással lehet egészségünkre. Sajnos a modern kor embere igen sok „szemetet” megeszik (édességek, snackek, cukrozott üdítők, stb.), ami sajnos káros súlygyarapodást okoz, nyomást gyakorolva ezzel a gerincükre és lábunk ízületeire.

Ezenkívül étrendünk nem mindig gazdag tápanyagokban és rostokban, ezért lehetetlen, hogy szervezetünk megkapja az egészséges táplálkozáshoz szükséges megfelelő táplálékot. 

Az egészségesebb étrendre és életmódra való áttérés pozitív változást hozhat, csökkentve testsúlyunkat és ezáltal a hátfájás kialakulásának rizikóját, nem beszélve keringési rendszerünkre gyakorolt jótékony hatását!

Ergonomikus irodabútorok

Ergonomikus irodabútorok

Amint azt korábban említettük, az asztalnál végzett ülőmunka hátfájásunk egyik fő forrása. 

A széles körben elterjedt modern egészségtudatos szemléletmód ellenére sajnos nagyon kevés cég és munkahely váltott ergonómikusabb irodai körülményekre. 

Mindezt tovább tetézte még a pandémia is, hiszen sokan kényszerültek otthoni munkavégzésre, és a legtöbb munkavállalónak, otthon dolgózónak az alapvető irodai munkakörülmények kialakításával is meg kellett küzdenie, sok esetben háttérbe szorítva az ergonómikus szempontokat.


Az okosasztal.hu elektromosan állítható asztalait elsősorban az otthoni munkavégzésben dolgozó vásárlóknak ajánljuk, akiknek fontos az egészséges munkavégzés az otthonukban is.!

Álljon le az üléssel, álljon ki egészsége mellett!